Faiz Perspective

WHENEVER WE FAILS TO DO SOMETHING,THOUGHT, THAT IF SUCCESS IS 100 STEPS AWAY FROM US.
THEN WE SHOULD BE HAPPY THAT NOW WE HAVE TO TAKE ONLY 99 STEPS MORE.

Monday, February 13, 2012

Bermulalah Karier Sebagai Photographer

Assalamualaikum.

Hello all foto maniac and maniac.

First of all, aku dah lama tak update sebab very busy dengan semester satu dekat USM. Result pun bakal keluar this tak lama lagi, 16 Feb. Aku tak boleh nak concern sangat dengan blog, because this kind of hobby boleh buat aku ketagih, internet kan. Bujang kan. Jangan fikir bukan-bukan.



Starting cuti sem aku 18 Jan aku balik rumah, a few days lepas tu aku ternampak iklan ada mamat foto maniac tengah ambil gambar. And then kebetulan mak aku ada kat situ. Spontaneously, aku cakap kat mak aku, "satu hari nanti faiz nak beli lah camera camtu, masa je yg akan menentukan segala nya". Mak aku diam je. At least aku dah buat goal setting, and i will one day achieve it.

Selang beberapa minggu lepas tu, mak aku panggil. "Nak tak kalau mak bagi faiz duit sikit, yg baki nya faiz keluar sendiri". You cant ever imagine my expression that moment. Bagai kucing lapar diberi whiskas. Memang pergh. Aku pon apa lagi, on sajaa.

This is my lovely 60D.
 <3
CANON EOS 60D
55mm lense



Baru je beli tadi dengan member abang aku. Nasib la kan ada abang yang ada member photographer. Bukan aku tak nak panggil member aku yg photographer. Ada je, but this guy, member abang aku, Syeikh Muzaphar kahwin dia one of the fotografer la, by knowing that, korang tau la level dia ada kat celah mana kan. Dia la yg rekemen kan aku beli this camera.

Nak tengok level aku, memang 0, zero. Aku baru nak belajar. Asal kan minat ada boleh jalan, abang aku cakap. Tunggu la lagi enam tujuh belas tahun. Tengok level aku kat mana pulak. Kalau aku ada lagi la.



Entry kali ni bukan bertujuan nak bangga-bangga. Nak riak-riak tak. Bukan macam those-those yang suka tayang semua apa jadah yang dia ada. I just want to share this happiness with others. Lagi pon blog aku, suka hati aku lah kan.

p/s : Harap-harap lepas ni blog penuh dengan gambar  pulak. ^^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...