Faiz Perspective

WHENEVER WE FAILS TO DO SOMETHING,THOUGHT, THAT IF SUCCESS IS 100 STEPS AWAY FROM US.
THEN WE SHOULD BE HAPPY THAT NOW WE HAVE TO TAKE ONLY 99 STEPS MORE.

Tuesday, May 31, 2011

Hidangan Pemenuh Mulut Di Penang Village

Assalamualaikum

Sambil aku makan-makan time dinner tadi, terdetik hati aku nak cerita kat blog pasal makanan lunch aku tengah hari tadi. Actually kan hari ni kedai nasi campur mak aku cuti, so kena la kuar makan sebab selalu nya kitorang makan je nasi campur tu. Jadi aku, my beloved mother, dengan kakak aku 2 org pon start kereta myvi oren kakak sulung aku punyer and pergi la IOI mall. Sampai kat sana mula-mula masuk je pintu utama terus nampak Kenny Rogers, KFC, McDonald. Aku tengok pon dah terliur, yela perot pon dah tengah lapar kan. Siapa tak terliur beb *nampak pulak ayam Kenny Rogers ngah berputar-putar, pergh, meleleh~



Tapi tiba-tiba kakak aku cakap jom makan something new, yang tak selalu makan. Asyik makan benda sama je. Bila aku ditanya, aku baek kan, so TERPULANG la. Padahal dalam hati cakap "harap2 dapat makan Kenny Rogers". Nak dijadikan cerita time jalan-jalan ternampak Penang Village neh, tak pernah nak dicuba makanan nya. So bila aku ditanya lagi, TERPULANG la kan. Habis tengok-tengok menu yang ada kat banner luar kedai tu, kata sepakat telah membawa kitorang masuk dalam kedai tuh. Duduk je dalam tu memang rasa laen la, decoration dya pon agak kreatif lah*bole la. Dok tenung-tenung menu tu dalam hati aku cakap*kedai makan aku punya harga double triple lagi murah.



Tapi think positive la kan, budak baek selalu camtu, maybe ade secret recipe yg buat kan makanan sini bertambah-tambah sedap. So belum cuba belum tahu. Pasal makanan aku lepas tangan je, aku kerja makan je. Tapi aku ni type yang suka try something new, maka dengan demikian aku pon try lah air Longan Ribena, nama macam gempak je try la kan. Boleh la tahan ade rse gas-gas siket. Macam dia ambil air sprite letak ribena, tambah kan longan. Adik kakak aku pon boleh buat camtu, haih.



Totally nak cakap makanan kat situ boleh tahan la, tapi kan makanan kat kedai aku lebih aku prefer la. Makanan dia orang cakap ada standard la, tapi peduli apa nak standard kan, dah makan nanti kluar jadi TAHI jugak kan. tak ada nye kalo makan makanan RM 50 tak sampai hati nk berak. Membazir katanya. MEREPEK lahh. So aku lebih prefer pada rasa dan of course harga nya. And aku tengok kan makanan tak nampak macam ala-ala penang pon sebab aku tinggal kat kedah setahun, aku boleh cakap la makanan nya macam mana kan. Tapi dah order, dah makan. Takkan la nak muntahkan balik kot. Yang penting enjoy makan dengan family terchenta.

 Seronok !
 Banyak jugak makanan yang diorder ni


Melantak la, apa lagi ! =)

Lastly nak cakap kan, siapa yang nak cuba rasa makan kat situ, dipersilakan ! Mana tahu kan tak percaya cakap aku. Yela, aku ni siapa je. Or maybe lidah korang lidah bandar, aku lidah kampung je. Tapi kalau nak pergi makan tempat yang sedap, konfem la yang first nya aku suruh makan kedai aku. Tapi lagi baik korang makan tempat yang dah biasa. Tengok macam aku kan dah menyesal. Lagi baik aku pergi makan Kenny Rogers tadi kan !

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...