Faiz Perspective

WHENEVER WE FAILS TO DO SOMETHING,THOUGHT, THAT IF SUCCESS IS 100 STEPS AWAY FROM US.
THEN WE SHOULD BE HAPPY THAT NOW WE HAVE TO TAKE ONLY 99 STEPS MORE.

Tuesday, June 21, 2011

100% Perempuan

Assalamualaikum
photo



Hello true boys and pure girls.

Apa khabar y'all, how about your parents? Do you really take care of them? Itu semua terpulang pada korang la. Tapi make sure diorang pon sihat, jangan penting kan diri okay, hargai la mereka macam aku cakap dalam entry sebelum ni.

Actually this time aku nak cerita about girls, perempuan,woman, female dan seangkatan dengan nya la. Ini disebabkan kehadiran perempuan dalam hidup mana-mana lelaki pun adalah sangat bermakna. Aku lelaki of course, and that is why i know. Even maybe aku sendiri pon akan ada anak perempuan di kemudian hari kan.

Sebenarnya, daripada tajuk yang aku rencana kan tu, rasa-rasa korang pon dah agak apa yang aku nak cerita kan. Yes, ke-sosialan girls sekarang ni, especially remaja la, lagi-lagi girls bandar. Tak bermaksud girls di ceruk kampung tu tak bersosial okay. Sekarang ni aku tengok la, based on my point of view, tak ramai girls yang still ada dara, still virgin. Sebab nya yang paling utama, dah tak ingat Allah la. Bila girls ni dah jauh dari Tuhan, benda-benda explicit ni jadi bahan gurauan, bahan mainan, perkara yang boleh buat suka-suka. Lagi boleh bangga-bangga lagi dengan member, "ko ade dara lagi ke, tak hot la camtu".



What the hell is this, memang la hot kalau dah tak dara kalau belum kahwin, sebab dah reserved katil single dalam neraka, Kalau hasut kawan-kawan pulak, dapat la katik double-decker kan. Kenapa perlu buat semua tu? Why? Selalu nya girls yang macam ni usually pada asal nya budak baik, nerd. Tapi bila dah dapat kawan pun macam Iblis laknatullah, so, ikut jugak la perangai nya tak. Sebab tu la sangat penting nya mencari sahabat yang boleh bantu kita kembali ke pangkal jalan. At least ajarkan kita ilmu yang bermanfaat, untuk diamalkan dalam kehidupan seharian. Macam ada satu hadis Rasulullah ;
“Seseorang yang duduk (berteman) dengan orang soleh dan orang yang jahat adalah bagaikan berteman dengan pemilik minyak wangi dan tukang besi. Jika engkau tidak dihadiahkan minyak wangi olehnya, engkau boleh membeli darinya atau sekurang-kurangnya dapat baunya. Adapun berteman dengan tukang besi, jika engkau tidak mendapati badan atau pakaianmu hangus terbakar, paling kurang engkau dapat baunya yang tidak elok.” 
(Hadis Riwayat Imam al- Bukhari dari Abu Musa.)
Kebanyakkan girls sekarang ada jugak tahu malu, pandai jaga dara tu. Tapi tak pandai nak jaga nafsu tu, sebab tu ramai jugak yang buat ringan-ringan. Kata nya, buat ringan-ringan, dosa pun ringan la. Dosa tetap dosa. Yang haram itu jelas, yang halal itu jelas.

Sometimes girls ni diorang ni mudah sangat terpedaya dengan lelaki, bila mintak sikit senang je dapat. Tapi jangan salahkan lelaki, korang yang bagi kan. Tapi kebanyakkan nya salah girls lah, kalau pakai baju pun dah macam bogel, kalau dah kena tersentuh sana-sini. Padan muka la. So, pakaian tu kena la jaga, ikut syariat. Kalau korang tengok memang aku cerita pasal budak melayu jer, opps, girls melayu jer. Sebab nya aku pun melayu, Islam, agama lain lantak pi la. Aku nak jaga generasi aku, saudara seagama aku. Jangan la cakap aku ni baik masuk tabligh je, sesiapa nak cakap pasal agama, boleh je. Tapi kena ada asas la.



Sebenarnya kan aku kesian tau, sedih, bila aku sedar masyarakat kita sekarang ni makin lama makin anggap perkara ni ringan, benda biasa. Aku kesian sebab apa, kalau korang ada anak pun, kakak ke, even mak korang sendiri, mesti tak nak benda macam ni kan. Sebab tu aku fikir nak cuba, cuba sedarkan girls-girls kat luar tu supaya tahan la nafsu tu tunggu lepas kahwin. Seriously aku cakap kan siapa yang tak nak buat sex ringan-ringan ni, apatah lagi yang heavy. Manusia kan, perkara biasa lah tu, tapi kalau nak buat that "fun" thing kena la buat dengan cara halal. Kalau dah gatal sangat suruh mak kau kahwinkan je korang.

Kalau nak cakap daripada side boys pulak kan, boys innocent ! Tapi ada la jugak pelesit-pelesit yang macam haram ni. Boys sepatut nya lindung girls kan. Sebab girls kan lemah, boys kuat.Kuat la sangat. Cuba fikir kan, kita mesti nak seorang isteri yang masih suci murni, comel dan menawan kan. Tapi kalau lepas kahwin dia berfoya-foya, sebagai lelaki mesti la rasa sedih kan. Kan aku dah cakap kehadiran perempuan ni penting dalam hidup lelaki.

photo

So, lastly aku harap la firstly aku dapat isteri yang 100% perempuan. Then, aku harap for girls out there, please, pretty please ! Jaga la maruah korang, hargai la akhlak korang, nikmat dunia sekejap je, even korang have fun pun, sampai bila je korang have fun. For boys pulak, mana yang gatal dah ada makwe tu, jaga la sehabis baik, didik diorang. Bukan nya jadikan diorang tempat melempiaskan nafsu korang yang sikit tu. Perempuan 9 nafsu kan. Kalau dapat yang teruk, ubah diorang jadi yang terbaik. Sometimes even dengan kawan pun, cuba didik dengan lembut. Nanti korang pun akan dapat saham jugak sebab keikhlasan korang. Wallahualam.

Jaga la diri korang okay, girls especially. Love you girls.

3 comments:

  1. Ilmu yang sangat bagus untuk diperkatakan...

    ReplyDelete
  2. maybe ble agama jauh dr mreka. bila lifestyle skrng yg buatkn pemikiran mreka dh terarah pd western culture. n didikan dr parents tu yg membentuk mreka sbnrnya. tp prcaya atau x,, wanita tu mcm kulit bawang.luar keras, lame2 makin ke dalam lembut kan isinya. means dalam perempuan masih lembut n hopefully masih senang dibentuk dan dibimbing. just saying. blog walking.

    ReplyDelete
  3. nice one, hehe. perempuan nak kna ad org bimbing kan, hehe. btw, setuju dgn ap yg diperkatakan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...