Faiz Perspective

WHENEVER WE FAILS TO DO SOMETHING,THOUGHT, THAT IF SUCCESS IS 100 STEPS AWAY FROM US.
THEN WE SHOULD BE HAPPY THAT NOW WE HAVE TO TAKE ONLY 99 STEPS MORE.

Friday, June 10, 2011

Lukisan Hidup (Serious)

Assalamualaikum

Selalu nya kita admire dekat pelukis yang mampu buatkan satu satu gambar menjadi realiti, seperti sebenar. Namun, sekarang ada satu pelukis yang berani mengambil satu cabaran sebalik nya, menjadikan realiti, benda bernyawa kepada something yang totally looks like painting. Yeah. That is  Alexa Meade.






Alexa Meade, 23 tinggal di Washington. Lepasan sarjana dalam ilmu politik. Dia langsung tak pernah nak ambil kelas seni. Tapi disebabkan bakat nya, pada Ogos 2008, dia mulakan hidup sebagai seorang seniman dalam bidang senilukis. Kalau dah bakat orang, nak jeles pun tak guna. Tak tak, aku tak jeles.

Dia guna cat akrilik, macam cat minyak pada muka orang, benda dan dinding yang meniru lukisan gambar non-realistic. Selepas 9 bulan practice lukisan macam ni, dah hebat, dah famous, dia dengan bangganya gelarkan lukisan nya dengan nama “Reverse Trompe L’Oeil” . Tak ada la, dia tak bangga pun, saja buat gempak. 

Tengok korang pun tahu, mesti korang tertipu kan. Aku pun sama.








 

 

 

 




 

 




 





True artistic kan, memang gifted betul la artis ni.
Untuk makluman ye, aku sengaja letak gambar banyak banyak sebab readers macam korang memang suka tengok gambar je. Lagi-lagi gambar horny. Sebab korang bukan nya suka sangat baca apa yang aku tulis kan, well. Aku tahu korang jeles.

p/s : Aku suruh tengok gambar artistik nya okey, bukan tengok sembarangan.

Thanks to this website for giving me idea.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...