Faiz Perspective

WHENEVER WE FAILS TO DO SOMETHING,THOUGHT, THAT IF SUCCESS IS 100 STEPS AWAY FROM US.
THEN WE SHOULD BE HAPPY THAT NOW WE HAVE TO TAKE ONLY 99 STEPS MORE.

Sunday, June 12, 2011

Pelukis Jalan (Bukan Jalanan)


Assalamualaikum.


Hello follower and stalker.

Macam yang sebelum ni aku buat post tentang artis yang cat orang to make it look like 2D. Sebalik nya kali ni aku nak cerita tentang seorang artis yang buat lukisan nya seperti 3D kalau dilihat dari sudut tertentu. Of course it is Julian Beever. What? Tak pernah dengar. Aku pernah dengar..sebelum korang.

Julian Beever adalah seorang artis yang menggunakan kapur. Karyanya dah terpampang di seluruh Eropah. Bakat melukis dan bakat melawak(dalam melukis) dia membuat kan dia terpanggil melukis menggunakan kapur dalam pelbagai cara mengikut kreativiti nya. 

As you can see(nanti), seniman ni memang enjoy dengan kerja nya dan juga berjaya meng-enjoy kan peminat nya dan pejalan kaki yang lalu di situ. Haa, itu la sebab nya kalau nak kerja/belajar kena ikut minat. Dia juga pakar dalam melukis potret dan pemandangan. Tapi aku malas nak cerita. Suka hati aku la, blog aku kan.

Semasa di Tokyo,Jepun. Kempen menghargai ikan paus.

Realiti underneath setiap jalan.

Haram haram !


Sempat promote lagi.

Sangat ramai yang approve lukisan nya menarik.(padahal nak masuk gambar)

Impression yang sangat realistik.

Three Worlds 





Kate Last Crawl

Gambar ni perlukan 15 meter untuk nampak realistik.(Nampak macam kecik - gambar atas)


Julian Beever ni juga seorang yang pandai buat self-potrait. Saja nak hiburkan hati. Asyik gambar orang je kan. Sekali-sekala nak capap muka sendiri jugak.

Salah satu daripada hasil capap nya.

Copy & Paste

Walaupun penat, senyuman masih mampu diukir seniman berbakat ni. Wah !
Kalau dah minat kan.

Kerja-kerja melukis sememang nya ambil masa yang panjang. Apa lagi lukis kat jalan kan.


There, puas hati. Lately aku post entry yang banyak gambar je, sebab korang memang suka gambar kan. Tulisan mana nak feel. Betul? Tidak bagi aku. Lagi pun gambar boleh membawa erti yang banyak kan compare dengan tulisan. So, banyak kan aku dah menulis. Kan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...